Bir Eylül Uykusu İzmir’de Çekimlere Başladı

Toplumsal travmaların benliğimizde yarattığı onulmaz yaralara dikkat çekmek isteyen Roket Yapım Animasyon, Mutlu Polat yönetmenliğinde yepyeni bir projeye imza atıyor. 

  • 0
  • 1.042
Bir Eylül Uykusu İzmir’de Çekimlere Başladı
© bizimizmir.net
Yazı Boyutu:

Toplumsal travmaların benliğimizde yarattığı onulmaz yaralara dikkat çekmek isteyen Roket Yapım Animasyon, Mutlu Polat yönetmenliğinde yepyeni bir projeye imza atıyor. 

Geçtiğimiz yıl sahnelenen Kül Kızı adlı oyunla büyük beğeni toplayan Mutlu Polat, yeni filmi Bir Eylül Uykusu ile yaşanan ama paylaşılamayan sorunlarımıza dokunurken aynı zamanda başarısız bir aşk ilişkisini anlatacak.
 
Türkiye’de bir ilk
Bir Eylül Uykusu iç içe geçmiş iki sarmal
Bir Eylül Uykusu birbirinden ayrı olarak tasarlanmış iki metinden oluşuyor. Metnin birincisinde filmin yönetmeni ve başrol oyuncusu olan kadın meddah Mutlu Polat sahne üzerinde canlı performans göstererek şiirsel ve ritmik bir anlatımla seyirciyi  filmin içine çekiyor. İkinci metin ise başlı başına bir film olarak izleyeceğiniz sinematografik bir metinden oluşuyor. Animasyonlarla zenginleştirilen sinematografik dil, salt gerçekliği gözler önüne serdiği gibi kahramanların iç dünyalarına da el atıyor.
 
Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilecek olan projenin iki ayrı montaj sürecinden geçeceğini belirten Yönetmen ve oyuncu Mutlu Polat, bu proje ile Türk sinemasına çok fotojenik bir karakter oyuncusu (Sercan Üçüncü) ve çok genç bir görüntü yönetmeni (Hüseyin Yılmaz) kazandıracak olmanın mutluluğunu yaşadığını söyledi.
 
Çok Az Kişi Gelecekle Hesaplaşabiliyor
Askeri Darbelerin toplumun büyük bir kesiminde travmalar oluşturduğunu hatırlatan sanatçı Mutlu Polat  yaşadığımız ve içimizde sakladığımız korkuların toplumun davranış kodlarına işleyerek sorunları konuşarak çözmemizi engellediğini savundu. Bu düşünceler neticesinde harekete geçerek seyirciye beklediği yanıtları verebilmek ve o’na insanı (kendisini) sinematografik bir yapımla anlatmayı tercih etti. Travmalar yaşayan kişilerin yetiştirdiği nesillerin de bu travmalardan endirekt olarak etkilendiğini dile getiren Polat, “Bunlara tıp dilinde ‘Travmanın ikinci nesli’ denmektedir. Toplumsal travmalar bireylerin üzerinde zihinsel rahatsızlık ve depresyon artışı gibi sorunlar ortaya çıkartıyor, kimi geçmişi unutmaya çalışırken çok az kişi gelecekle hesaplaşabiliyor” şeklinde konuştu.
 
İzmir’e, Sanata ve Sanatçıya Sahip Çıkılmalı
Roket Yapım Animasyon olarak yine İzmir’den çıkan Kül Kızı adlı sinematik müzikal anlatıdan sonra böyle bir çalışmaya cesaretle imza atmanın onurunu yaşadıklarını vurgulayan Ercan Mertbilek, “Bu film ile amacımız uyumsuz ve aykırı bulduğumuz hayatlara samimi bir pencere açarak sorunları görmek ve genel anlayışın görmezden geldiği gerçekler ile yüzleşmesi için düşünmesini sağlamaktır” şeklinde konuştu. İzmir’e, sanata ve sanatçıya destek çıkılmasını gerektiğini dile getiren Mertbilek sözlerini şöyle sürdürdü; “Özellikle bu şehri yöneten unsurlar şehrimizdeki sanat çalışmalarını ve bu çalışmaların ülkemiz genelinde duyurulmasını sağlayıp, oluşturulacak destekler ile sanatın evrensel getirilerini İzmir’e çekmelidir. Bu şehrin yapısına yakışan kültür ve sanat ile anılmasıdır. Bunun için Kültürpark gibi bir alanda 24 saat süren sosyal hayat, sanat, kültürel etkinlikler düzenlenerek, ‘Avrupa ve Dünyada en çok ziyaret edilmek istenen şehirler’ sıralamasında yer almasını sağlamak olmalıdır.

Biz bu şehrin insanı olarak KÜL KIZI ile bir ilki gerçekleştirdik ve ulusal alanda ses getirmeye devam ediyoruz. Şimdi ise Sahne Sanatlarında çağdaş bir yapıyla kültürel yol arayışlarına devam ederken BİR EYLÜL UYKUSUNU tamamlıyoruz.”
 
FİLMİN KONUSU
12 Eylül toplumsal travmanın ikinci neslini temsil eden Nazlı, Düş ve Gerçeklik ayırımından uzak, kurgusal bir gerçeklik içinde yaşamaktadır.
Tüm çabasına rağmen toplumsal normlar ile uyuşamayan çoğu zaman etrafımızda rastladığımız ve görmezlikten geldiğimiz, kınadığımız bir yaşam biçimini temsil etmektedir. Filmde sosyo-ekonomik ve kültürel çarpıklık diğer anti kahraman olan Ayhan karakteri ile işlenmekte. Film, başarısız bir aşk ilişkisi ve iki anti kahraman hakkında sürüp giderken herhangi bir siyasi ve politik unsur hedef alınmıyor. Nazlı karakterinin ailesine dair anıları ve 12 Eylül dönemleri hatırlanarak gerçek anlamda sokağın hikayesi oluyor.
 
Film Yapım Ekibi
Yürütücü Yapımcı Ercan Mertbilek, Uygulayıcı Yapımcı ve Kostüm Sorumlusu, Fulya Erdör Mertbilek, Prodüksiyon Amiri Haluk Gökçen, Prodüksiyon Koordinatörü ve Yardımcı Yönetmen Yasemin Erdör, Yönetmen Mutlu Polat, Görüntü Yönetmeni Hüseyin Yılmaz, Birinci Kamera Asistanı Cihan Öz, Senaryo Danışmanı Onur Çakaloz
Oyuncular
Nazlı, Mutlu Polat
Ayhan, Sercan Üçüncü
Selim, Yekbun Eren Gürhan
Mesut, Sertan Üçüncü
Fikret, Gökhan Günay
1. Kadın, Yasemin Erdör
2. Kadın, Hülya Erdör
1. Adam, İlkay Düşembeli
 
Mutlu Polat kimdir? 
Vedat Çorbacıoğlu’ndan klasik piyano eğitimi alan sanatçı 9 Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tiyatro ve Oyunculuk Bölümünü tamamladı. 1991 yılında Universite di Bologna’da reji üstüne master yapıp, İtalya’da Dodele e Dodele adlı tiyatro gurubunu kurarak kendi oyunlarını sahneye koydu. Uzun zamandan beri underground sanatlarla ilgilenen sanatçı, Türkiye’ye döndükten sonra televizyon, tiyatro ve sinema üzerine çalışmalarına devam etti. Son Osmanlı-Yandım Ali, Laleli’de Bir Azize, Azap Yolu, Çınaraltı, Üvey Baba gibi yapıtlardan tanınan sanatçı daha sonra Kara Kentin Çocukları, Çalınan Ceset, 24 Saat gibi yapımların TV ve sinema müziklerini yaparak olgunluk dönemine ulaştı. Ferzan Özpetek ve Kartal Tibet’in filmlerinde yönetmen yardımcılığı yapan sanatçı 2009 yılından itibaren kişisel çalışmalarına ağırlık vererek sinematik müzikal anlatım potasında Çoban Yıldızı ve Tünel’den sonra Kül Kızı adlı eseriyle sanatseverlerle biraraya geldi.

YORUM YAZ
Diğer Haberler

Muhsin Ertuğrul Tiyatro Emek Ödülü sahibini buldu

Ücretsiz oyunlarla buluşuyorlar

Fakir Baykurt'a rekor başvuru

100. Yılın Öyküsü, Şiiri” ödülleri sahiplerini buldu

Küresel Geri Dönüşüme Vefa Sergisi

Koşulsuz sevginin adıdır İsmail Sivri

Arşiv