Yazı Boyutu:
Ege Üniversitesinde düzenlenen Didem Madak Sempozyumunda Didem Madakın şiir anlayışı tartışıldı. Doç. Dr. Aylin Nazlının yönettiği oturuma Necmiye Alpay, İpek Şahbenderoğlu, Ayşe Duygu Yavuz ve Şükran Yücel konuşmacı olarak katıldı.
Sağlık sorunları nedeniyle sempozyuma katılamayan çevirmen ve yazar Necmiye Alpayın Cadı Olmaya Özenen Kül Kedisi bildirimini Asuman Susam okudu. Alpaya göre Didem Madak Türkçe şiirde özgün bir kadın persona yaratıyor ve bunu yapan ender şairlerden.Yaratılan bu personaya feminist çağın külkedisidir diye konuştu.
Ayrıca Susam, Madakın üç kitabında kül kedisinin geçtiği tek yer şu üç dizedir. Günler külkedisi, akşamlar kömür yakıyoruz. Ancak persona olarak modern bir külkedisi inşa etme eğilimi daha ilk şiirleriyle ortaya çıkar ve masaldaki kül kedisinin en az üç özelliğiyle kesintisiz bir çağrışım yapıyor. Annesizlik, gündelik yaşam koşulları ve olup bitene karşı düş gücüyle karşı durmak dedi.
İpek Şahbenderoğlu, Didem Madakın Şiirlerinde Bir Direnme Mekanı Olarak Ev İçi ve Direnme Eylemi Olarak Yuva İşi konulu sunu yaptı.
Ayşe Duygu Yavuz, Didem Madakın Pulbiber Mahallesi:Şairin Dilinde İstanbuladlı konuşmasını yaptı.Didem Madakın son kitabındaki değişime, şiirin ve tekniğin farklılığına değinen Yavuz, Sanki her şeyi bir solukta söylemek isteyen bir şair.Büyüdüğünü fark eden,çocukluğunun bittiğini hatta büyük bir şair olduğunu kanıtlamaya çalışan bir şair diye konuştu.
Didem Madakın Şiire Karşı Şiir bildirisini okuyan Şükran Yücel, Madakın kızına yazdığı mektubu paylaşırken gözyaşlarına hakim olamadı.
Oturumun sonunda Didem Madakın babası kızıyla gurur duyduğunu ve sempozyumu düzenleyen ve katılan herkese çok teşekkür etti.İZMİR (Ege Ajans/Safiye Conger-Buket Uşakli-Kaan Kaya)
Sağlık sorunları nedeniyle sempozyuma katılamayan çevirmen ve yazar Necmiye Alpayın Cadı Olmaya Özenen Kül Kedisi bildirimini Asuman Susam okudu. Alpaya göre Didem Madak Türkçe şiirde özgün bir kadın persona yaratıyor ve bunu yapan ender şairlerden.Yaratılan bu personaya feminist çağın külkedisidir diye konuştu.
Ayrıca Susam, Madakın üç kitabında kül kedisinin geçtiği tek yer şu üç dizedir. Günler külkedisi, akşamlar kömür yakıyoruz. Ancak persona olarak modern bir külkedisi inşa etme eğilimi daha ilk şiirleriyle ortaya çıkar ve masaldaki kül kedisinin en az üç özelliğiyle kesintisiz bir çağrışım yapıyor. Annesizlik, gündelik yaşam koşulları ve olup bitene karşı düş gücüyle karşı durmak dedi.
İpek Şahbenderoğlu, Didem Madakın Şiirlerinde Bir Direnme Mekanı Olarak Ev İçi ve Direnme Eylemi Olarak Yuva İşi konulu sunu yaptı.
Ayşe Duygu Yavuz, Didem Madakın Pulbiber Mahallesi:Şairin Dilinde İstanbuladlı konuşmasını yaptı.Didem Madakın son kitabındaki değişime, şiirin ve tekniğin farklılığına değinen Yavuz, Sanki her şeyi bir solukta söylemek isteyen bir şair.Büyüdüğünü fark eden,çocukluğunun bittiğini hatta büyük bir şair olduğunu kanıtlamaya çalışan bir şair diye konuştu.
Didem Madakın Şiire Karşı Şiir bildirisini okuyan Şükran Yücel, Madakın kızına yazdığı mektubu paylaşırken gözyaşlarına hakim olamadı.
Oturumun sonunda Didem Madakın babası kızıyla gurur duyduğunu ve sempozyumu düzenleyen ve katılan herkese çok teşekkür etti.İZMİR (Ege Ajans/Safiye Conger-Buket Uşakli-Kaan Kaya)