Bu tur İzmirliler için

• 503
© bizimizmir.net
Yazı Boyutu:

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin “Yaşadığımız kenti daha yakından tanıyalım” hedefiyle başlattığı “İzmir Tur” programları, tahminlerin üzerinde ilgi gördü. Güz dönemi ay sonunda tamamlanacak olan ücretsiz geziler, 2016 ilkbahar aylarından itibaren yeniden devam edecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin rehberler eşliğinde Doğal Yaşam Parkı, Kuş Cenneti ve Homeros Vadisi ile Kadifekale’den Kemeraltı’na kadar olan tarihi aksta gerçekleştirdiği ücretsiz turlar, İzmirlilerin yaşadıkları şehri daha yakından tanımasına, tarihi ve doğal zenginliklerini görmesine yardımcı oluyor. Kentin tarihi ve turistik ören yerlerine günübirlik gezileri kapsayan ücretsiz geziler, her Cumartesi günü “Homeros Vadisi”, “İzmir Kuş Cenneti-Doğal Yaşam Parkı” ve  “İzmir Tarih” olmak üzere üç farklı etapta düzenleniyor. Ekim-Kasım-Aralık dönemini kapsayan Güz Dönemi programı, 26 Aralık’ta yapılacak turlar ile tamamlanıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentini daha yakından tanımak isteyen İzmirlilerin yoğun ilgi gösterdiği turlara 2016 ilkbahar aylarından itibaren devam edecek.

Belediye önünden hareket
Turlar, Konak Meydanı’ndaki İzmir Büyükşehir Belediyesi önünden saat 09.00’da başlıyor ve aynı noktada sona eriyor. “İzmir Tarih Turu” gezi programı kapsamında Kadifekale, Antik Tiyatro, Aziz Vukolos Kilisesi, Emniyet Oteli (Mola), Hatuniye Meydanı ve Dönertaş Sebili, Emir Sultan Türbesi, Tasarım Atölyesi, Agora, Kemeraltı – Havra Sokağı geziliyor. Program, Kemeraltı’ndaki Kızlarağası Hanı’nın gezilmesi ile son buluyor.
“İzmir Kuş Cenneti ve Doğal Yaşam Parkı Turu” kapsamında İzmir Kuş Cenneti’nde bölge hakkında görüntülü sunumlar eşliğinde bilgilendirme yapılıyor. Otobüs ile tur atılarak alan tanıtılıyor. İsteyenler Homa Dalyanı’nda yürüyüş yapabiliyor. Daha sonra Kuş Cenneti’nden Sasalı’daki İzmir Doğal Yaşam Parkı’na hareket ediliyor.  “Homeros Vadisi Turu” kapsamında ise Bornova Kayadibi Köyü’ne gidilerek Homeros Vadisi’nde yürüyüşler gerçekleştiriliyor.

“Eşe, dosta anlatacağım”
İzmir Tur projesini çok beğenen İzmirliler,  genellikle ilk defa görme fırsatı buldukları tarihi güzelliklere İzmir Büyükşehir Belediyesi eli ile ulaşmaktan dolayı oldukça memnun.

Turlara katılan İzmirlilerin görüşleri şöyle:
Fakide Çelikel: “Büyükşehir Belediyesi’ne böyle bir imkan yarattığı için çok teşekkür ediyoruz ve devamını diliyoruz. Gerek ulaşım, gerek rehberlerimiz ve her türlü samimiyetten çok memnunuz. Daha önce gezdiğimiz yerler ile ilgili tamamıyla kulaktan dolma bilgilerim vardı. 34 yıldır İzmir’de oturuyorum ama ilk defa gördüm ve çok keyif aldım.”
Nejad Özoğul: “Doğma-büyüme, çok eski bir İzmirliyim. Bu turların daha da fazlalaşmasını ve yayılmasını istiyorum. Sırf Büyükşehir Belediyemizin gayretleriyle olmaz tabi bu iş. İzmirli olarak hepimizin sahip çıkması lazım. Önce tarihimizi öğrenmemiz,  tanımamız lazım. Sonra onu tanıtmamız lazım. 60 yaşındayım, fakat bu yerleri görmek kısmet olmamıştı. Şimdi eşe, dosta anlatacağım ve hepsinin bu turlara katılmasını sağlayacağım.  Hakikaten çok güzel bir faaliyet ve belediyemize çok teşekkür ediyorum.”
Neşe Kozcu: “Çok memnun kaldık. Düşündüğümüzden daha iyi gezdirdiler. Detaylı bilgi veriliyor. Güzel ağırlandık. Büyükşehir Belediyesi’ne çok teşekkür ediyoruz”.

Arife Arıcan: “Ben arkadaşım aracılığıyla katıldım. Bu yerleri ilk defa görüyorum. Çok memnun kaldım. Teşekkürler.”
Damla Çelikel: “İnternetten duyduğum bu programa annemi ve teyzemi alarak geldim. İzmir tarih açısından çok zengin bir yer. Belki kendimiz de buralara gelebiliriz çünkü İzmir’de ulaşım rahat. Ama böyle bu şekilde bir organizasyon olması, rehber eşliğinde gelmemiz çok daha farklı oldu. Belediyenin bize bunu sağlaması gerçekten çok güzel, çok teşekkür ediyoruz”.

Tarihle haşır neşir olmak
İzmirlilerin turlara çok ilgili olduğunu belirten tur rehberi Sabriye Mania ise düşüncelerini şöyle özetledi: “22 yıllık rehberim. Daha önce korktuğumuz ve  ‘girilmemesi gereken yerler’ olarak gördüğümüz yerleri şimdi geziyoruz. Bazı rehber arkadaşlarımızın hala böyle düşünceleri var. Bunu Aziz Başkanımız sayesinde yendik ve İzmirli de yensin istiyoruz. Gezilerimiz devam etsin istiyoruz. Bu hedef için biz de katkı da bulunuyoruz, bu da bizi mutlu ediyor.  İnsanların buralara gelmesi ve tarihle haşır- neşir olması benim için de çok önemli. Sadece bu gezilerle değil, her zaman gelip gezsinler istiyorum.  Bu güzel tarihi mekanlarda eskisi gibi günlerin yaşanması çok önemli”.