Yazı Boyutu:
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ResimAnasanat Dalında Yüksek Lisansına devam eden resim öğretmeni Arzu Akgün, Baskı resim dersinde ahşap baskı tekniğiniöğrendiği ahşap baskı kalıplarının kurutmak üzere kendi atölyesine götürdü veahşam baskı kalıplar sayesinde kendine özgü bir stil yarattı. Fırçanın ve boyanın yerini zaman zaman İskarpile, tornavida uçlu elektrikliaygıtlar, rulo fırçalar aldı.
Baskı resim dersinde ahşap baskı tekniğini öğrendiğidönemlerde kurutmak üzere ahşap baskı kalıplarını evine götüren ve kalıplarıkuruturken kalıplar
kendisine çok ilginç gelen sanatçı, bu kalıplar üzerindeyapmaya başladığı çalışmalar yol haritası oldu ve zaman içinde ölçülerbüyüdükçe büyüdü ve kazıma şekli baskı tekniğinden farklı bir tarzda gelişti.
Yeni stili üzerinde yoğunlaştı. Çalışmalarına baskı resim disiplini içerisinde farklı uygulamaları dadahil ederek devam etti.
Stilinin resim üretim sürecinde fotoğraf ana kaynaklarındanbiri niteliğini taşıdığını söyleyen Arzu Akgün, Tüm kompozisyonu oluştururken,fotoğraf sadece bir dipnot niteliği kazanıyor çünkü figür, desen, renk vemekan araştırmaları sonucunda yeni bir imge ortaya çıkıyor. Fotoğraflayakalanan mutlak gerçeklik yapı bozumuna uğruyor ve başkalaşıyor.
Oluşturduğum yeni imgeyi resmimde alışılagelmiş bir tekniğin dışında üçüncüboyuta taşımayı amaçlıyorum ve bu noktada malzeme olarak devreye ahşap giriyor.
Ahşap yüzeyde oluşturduğum kompozisyon yüzeyin kazınmasıyla şekilleniyor. Kompozisyon bu aşamada bir kez dahaşekilleniyor, yüzeye uyguladığım fiziksel güç ile spontane bir yaklaşımdan sözedilebilir dedi.
Resminin en önemli aşamasının da bu kazıma süreci olduğunu ve kompozisyonunyüzeye kazınmasın ardından devreye renk ögesinin girdiğini belirten sanatçı, Fotoğrafaraştırmalarımdan tamamen bağımsız olarak oluşturduğum renk paletinde boyayıtransparan kullanmayı tercih ediyorum. Soğuk ve saydam renklerin ahşabınorganik ve sıcak dokusuyla oluşturduğu tezatlığın resmi etkili kıldığınıdüşünüyorum diye konuştu.
Genelde ebat olarak ortalama 160x180 ve civarındaki boyutları tercih edensanatçı bu tarzdaki ilk sergisini iseİstanbulda 2010 yılında Look GaleriMerkür İstanbulda ikinci Spontane Tutkuları ise 2012de Galeri Merkür İştanbulda açtı.