Hızlı Karar Verebilmek

  • 0
  • 838
Yazı Boyutu:

Geçtiğimiz akşam Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’da özel bir konserde, konser öncesinde ve sonrasında tanık olduklarım beni, bazı konularda hızlı karar veremediğimiz kanısına vardırdı…

Merkezin önü konseri izlemek için gelmiş onlarca insanla dolu…

Onlar, konseri izlemek için içeri girmek istiyor, görevliler ise haklı olarak yer olmaması gerekçesiyle almak istemiyor…

Bir yetkilinin  kulağına eğilip  bilgi almaya çalıştığımda 2010 Türkiye’de Japon Yılı Etkinlikleri kapsamında Japonya İstanbul Başkonsolosluğu, Panasonic işbirliği, İzmir Büyükşehir Belediyesi desteği,  Japonya İzmir Kültürlerarası Dostluk Derneği katkısıyla düzenlenen “Quartet Japan” Michiko Ogawa Grubu Caz Konseri’ için salona seçimi başkonsolos tarafından yapılmış olduğunu öğrendim...

Katılımın böylesi güçlü olacağını hesaba katmadığı belli…

………..

Salonda ki tablo ise başka bir boyutta sıkıntılıydı. Bir şekilde, ayakta da izlemek isteyen çok sayıda İzmirli sanatsever salona girmeyi başarmıştı oturanların yanı sıra kalabalık bir ayakta izleyen vardı…

Konseri izleyenler arasında Panasonic Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Shigeo Suzuki’nin de olduğunu söyleyen görevlilerin bizi tanıştırmalarının ardından Suzuki’nin Asistan Pazarlama Uzmanı Ceren Öner ile birlikte yerini terk ettiğini görüyor ve sıkılıyorum…

Suziki ve Öner’in basamaklara geçmelerinin ardından koltukların hızla dolduğunu görüyorum, gözüm Suzuki ve Öner’de.
Basamaklara çekilmişler acıklı gözlerle salonu izliyorlar…

İki  görevlinin havaya kaldırarak salona getirdikleri iki sandalye basamaklara yerleştirildi ve Panasonic Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Suzuki ve asistanı konseri sandalyelerde izledi…

Başkanın yerine oturarak sanatçıları çok yakından görme ve izleme imkanına kavuşan sanatseverlerin Sayın Suzuki’ye bir teşekkür borcu olduğuna inanıyorum…
Büyük bir nezaket göstererek vatandaşlarını rahat izlemeleri için İzmirli sanatseverlere terk etmişti…

Piyano ve Vokal’de Michiko Ogawa, Bass’ta Masato Kobayashi, Tenor Seksafonda Nobuo Tanabe ile davulda Bison Katayama’nın sahne aldığı ve caz müziğinin en güzel örneklerinin sunulduğu konseri biraz erken terk etme zorunda olmam ise kapıda gördüğüm manzara karşısında beni daha çok üzdü….

Çünkü hala içeri girebilme umudunda olan insanlar kapıda bekliyorlardı…
Hepsi de konseri izleyemekten, kapıya kadar gelmelerine karşın girememekten rahatsız dı…

1)      Burada ki yetkili kişi durumu gördüğü anda hızlı karar vererek cep telefonları aracılığıyla üstlerine ulaşmayı ve  konserin büyük salona transfer edilmesini sağlayamaz mıydı?  Çünkü kendilerinin de katkısı konserin oluşmasında…

2)      İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden bu tür konserleri; gerekirse salona yerleştirecekleri bir ya da birkaç robot kamera aracılığıyla dışarıya görüntü aktarımı yaparak insanların  salona girememese de izlemesine olanak sağlanabilir. Robot sistem olduktan sonra en çok iki fazla kişi ile bu aktarım gerçekleştirilebilir…
Ve, bunun yapılması da gerek…

YORUM YAZ
Arşiv