Pupa yelken yürüyoruz

• 0
  • 1.605
Yazı Boyutu:

“Anadolu Sohbetleri” toplantısına katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Pupa yelken ilerleyen İzmir, gülen insanların kenti olarak kalacak” diye konuştu.

Garanti Bankası tarafından 10 yıldır düzenlenen  “Anadolu Sohbetleri”nin 76.’sı İzmir’de Swissotel Grand Efes’te yapıldı. “Dünya Kenti Olma Yolunda İzmir” konulu sohbet toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir’i bir dünya kenti hedefine ulaştırmak için projeler ürettiklerini belirterek, “Kentimiz, uzunca süredir söylenen eleştirel sözleri çoktan aşmıştır. Bugün ekonomik performans açısından dünyanın 4. kentidir. Önemli olan bu başarının sürdürülmesidir. İzmirliler’e, İzmir’deki kanaat önderlerine düşen görev, bu bayrağı geriletmeden taşıyabilmektir. Bunun hesabını, yatırımlarını yapmaktır. İzmir yaşam standardından, yaşam felsefesinden, dünyaya, insana, insanlığa hayata bakışından taviz vermeden gülen, hoşgörülü insanların kentidir.  Biz 8 yıl önce yerelde kalkınmayı sağlamak üzere yola çıktık. Bunun ilk semeresini aldık. Bundan sonra daha fazlasını da alacağız. İzmir pupa yelken ileriye doğru yürümektedir” diye konuştu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 8 senedir kente merkezi hükümetten daha çok yatırım yaptığına dikkat çeken Başkan Kocaoğlu şöyle devam etti:  “Şimdi de İzmir’i dünya kenti hedefine ulaştırmak amacıyla hayata geçireceğimiz projeler üzerinde çalışıyoruz.  Kültür Çalıştayı ve Tasarım Çalıştayı’nı yaptık. İzmir’in Akdeniz’deki zenginliğini, rolünü tekrar güncelleyerek, dünyaya açılmasının önemli olduğunu düşünüyoruz. Akdeniz Akademisi şemsiyesi altında bir yapı oluşturduk. Yönetmeliğini Meclis’ten geçirdik. İzmir’in tasarımda, inovasyonda ve organik tarımda sıçrama yapabileceğinden hareketle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Kenti yeniden tasarlamak istiyoruz. Tüm bunları 2014 yılının sonuna kadar İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin fiziki çalışmalarıyla gerçekleştireceğiz. İzmir limanın geliştirilmesi ve İzmir Körfezi’nde denize girilebilmesi için de çalışmalarımız sürüyor. Turizm ve hizmet sektöründe kentin büyümesi için çalışıyoruz.”

Barcelona iyi bir örnek
İZTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş ise bir kısmı İzmir’in dışından bir kısmı da İzmir’in içinden olan bazı kişilerin İzmir’i vurmayı alışkanlık haline getirdiğine dikkat çekerek, “’İzmir geri gidiyor, Anadolu’nun şu vilayeti İzmir’i geçti’ gibi şeyler söylüyorlar. Ama İzmir 2011 yılında ülkemiz ekonomisine büyük katkı yapmaya devam etti. El ve gönül birliği ile dünyanın en gelişmiş marka kentlerinden biri olmak için çalışıyoruz. Biz İzmir’i dünya kenti yapmak istiyoruz. Şu anda 2015 yılına kadar devam eden bir yol haritamız var. Barselona bizim için iyi bir örnek.  Çünkü İzmir’e benziyor” dedi.

Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, “İzmir kongre, kruvaziyer turizmde, kentsel dönüşüm ve inşaatta, termal turizmi ile önemli bir potansiyele sahip. Garanti Bankası olarak bölgedeki rüzgar, marina, organik tarım projelerini yakından izliyoruz. İzmir sanayisine dönük yatırımların proje finansmanında yer almaya çalışıyoruz. 2011 yılında Amerikalı Brooking Enstitüsü Global Metro Monitör araştırmasına göre ekonomik performans açısından İzmir dünyada 4. sırada yer alıyor. Bu kent sahip olduğu dinamizmi atılıma dönüştürürse dünyanın önemli özgün kentlerinden biri haline gelebilir. EXP0 2020 İzmir’de gerçekleşirse dünyaya kendini tanıtma fırsatı bulacaktır. İzmir’in mecra arayan yatırımcılara bir sözü var. İzmir yeter ki ikna edici olabilsin, yatırımcıların heyecan duyabileceği projeler üretebilsin” diye konuştu.

YORUM YAZ
Diğer Haberler

İZHED, Hemşireleri Unutmadı.

Anlamlı​ bayram hediyesi

Biz bütün Makedonya ile kardeşiz

Miniklerle fidan dikti

Genç çiftçilere desteğini sürdürüyor

Kenti dinamikleri ile birlikte planlayacağız